Wat gaan we daarvoor doen?
Ook economische promotie levert een bijdrage aan de bezoekerseconomie en het in stand houden van voorzieningen binnen de gemeente. Bezoekers van buiten zorgen voor inkomsten en banen in onze gemeente. Onze gemeente heeft veel moois te bieden en dat dragen we graag uit. Bedrijven en organisaties, actief in de recreatie en het toerisme, zijn een economische factor van belang en kunnen op onze steun rekenen. Evenementen zetten onze gemeente op de kaart. We promoten recreatie en toerisme door citymarketing gericht op alle drie de kernen onder meer door:
- Faciliteren van ondernemersfondsen om de toekomst en vitaliteit van de winkelgebieden Huygenskwartier en Leidschendam Centrum te behouden
- Uitvoering promotieplan LV Verrast om het toeristisch-recreatieve profiel van de gemeente uit te dragen en de bezoekerseconomie zowel kwalitatief als kwantitatief te versterken.
- Uitvoering evenementenbeleid met focus op verspreide kleinschalige en middelgrote evenementen
Stand van zaken:
De promotiecampagne “LV-Verrast” is een uitwerking van de visie recreatie en toerisme. In 2023 is de focus gelegd bij de doelgroep ondernemers in de recreatieve sector, culturele sector, de retail en de horeca. Naast aandacht voor activiteiten en evenementen op de website voor extra promotie, is een ondernemerstoolkit ontwikkeld met promotiemiddelen. In de Kinepolis bioscoop draait tot 2026 een reclamefilm voor LV-Verrast. Begin 2023 is de tweede editie van het magazine LV Verrast gelanceerd. Hiervan zijn 9.000 exemplaren verspreid in de gemeente. Ondernemersfondsen in beide winkelgebieden zijn gecontinueerd. |
---|
Acties 2023 | Status |
---|---|
De promotiecampagne “LV-Verrast” zal in 2023 voortgezet worden. |